Re-branding Knorr campagne

Mensen willen wel duurzaam en gezond, maar daar gaat vaak veel tijd in zitten. Daarom neemt Knorr de tijd voor jou!

Probleem van Knorr
Knorr is een ‘zakjes eetmerk’. Knorr producten zijn geen verse producten maar geconserveerde/gedroogde producten die consumenten helpen omdat ze niet kunnen of willen koken. Voor het gemak en tijdsbesparing.

Oplossing
Laten zien dat Knorr natuurlijk producten in hun zakjes stopt en daar veel liefde en tijd in stopt. Tijd die jij niet heb. Knorr wil graag tegen 2020 alle groentes en kruiden, voor Knorr producten, uit duurzame landbouw te betrekken. Daarnaast wil Knorr duidelijk gaan maken aan de consument dat het drogen van voedsel  één van de oudste en meest natuurlijke manieren is om voedsel te bewaren/conserveren. Dit willen we overbrengen door dit proces stap voor stap aan de consument te laten zien, echte groente en kruiden, van het zaadje tot je bord, Knorr neemt er de tijd voor.

Campagne
Mensen aanspreken op punten waar ze tijd verspillen (wachten/reizen).
Offline bij de trein of in de auto maar ook online als je moeten wachten op de YouTube advertentie of een banner die voorbij komt.

Ook krijgt de verpakking een duurzamer jasje, en wordt er vermeld hoeveel dagen het kosten om in de verpakking terecht te komen.

Online kan de consument meer lezen over het droog proces en het live volgen.

Knorr denkt natuurlijk ook aan de kleintjes. Kinderen kunnen door middel van een app een kleine gezond vriendje verdienen. Ze leren over hoe hun vriendje groeit.

Dit leren ze door middel van educatieve “tamagotchi” App. Op de verpakking staat een linkje naar de website waar de ouders de app kunnen downloaden.

In de app kan het kind dagelijks zijn/haar vriendje eten en drinken geven en zijn er leerzame spelletjes waar de kinderen meer leren over groentes. Als hun vriendje vol groeit is kunnen ze hem thuis laten sturen in knuffel vorm.